A COMPREHENSIVE CREATIVE BOUTIQUE TO CONTRIBUTE TO THE HEALTH OF PEOPLE AND SOCIETY.
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NIKE5 - INVASION

2010年冬、ナイキはフットサルブランド「NIKE5」を日本に展開。
この高性能のフットウェア製品ラインを日本人プレイヤーたちにどう紹介するか?

フットサルのピッチを新しい体験メディアとして買う用紙、謎のプロフェッショナルチーム「NIKE5」がピッチに出没。日本人プレイヤーとNIKE5との真剣勝負を通じてフットサルの真の魅力と可能性を伝え、NIKE5プロダクトのラインナップを紹介しました。

YouTube、Twitter(X) 、Facebookの各SNSをその特徴に合わせて活用し、ピッチ上のインスピレーションをリアルタイムで配信するリアルタイムドキュメンタリーadとして展開しました。広告を超えたものとして、ナイキからのメッセージはすべて真剣勝負を通して発信しました。

Playing is Believing.

Creadits
  • Shunsuke Kakinami (Beacon/Leo Burnett Tokyo): Creative Director, Creative Planner, Producer

  • Shuhei Tsuji (Beacon/Leo Burnett Tokyo): Copywriter

  • Yusuke Morotomi (Beacon/Leo Burnett Tokyo):Art Director, Designer

  • Masato Konno (Beacon/Leo Burnett Tokyo): Art Director, Designer

  • Ryo Kobayashi (Beacon/Leo Burnett Tokyo): Copywriter

  • Takuro Amada (Beacon/Leo Burnett Tokyo): Strategic Planner

  • Norio Serizawa (Beacon/Leo Burnett Tokyo): Account Manager

  • Satoshi Mori (easeback): Film Director, Editor

  • Hiromichi Takagi (TYO Productions): Film Producer

  • Koichi Shibukawa (TYO Productions): Film Production Manager

  • Shun Uesugi (TYO Productions): Film Production Manager

  • Shingo Fujii (oddjob): Creative Coordinator

  • Takuya Murakami (Artist Bureau): Sound Designer

  • Masashi Sasaki: Cinematographer

  • Shohei Mukai (TENPRINT): Book Producer

  • Jun Fukahori: Photo Producer

  • Ryosuke Dohi (CAS & CAS): Photographer

Client / Brand

  • Nike Japan / Nike Five

Category

  • Integrated (Online Film, Magazine, Book Publishing, Ambient Media, Social Media)

Role

  • Creative Direction, Idea Development, Produce

Awards

  • Spikes Asia, Digital Media Awards

Year

  • 2010, 2011