A COMPREHENSIVE CREATIVE BOUTIQUE TO CONTRIBUTE TO THE HEALTH OF PEOPLE AND SOCIETY.
A COMPREHENSIVE CREATIVE BOUTIQUE TO CONTRIBUTE TO THE HEALTH OF PEOPLE AND SOCIETY.

Nike Cosplay

個性を表現できない日本人たちへ。自分の色、自分のオリジナリティの解放を呼びかけるNIKEiDキャンペーン。 オリジナルであることの楽しさとインスピレーションを、NIKEiDが解き放つバイラルキャンペーンです。

個性を押し殺したグレースーツのサラリーマンが覚醒し、NIKEiDでカラフルな人生を手に入れるこのリアルタイム’フェイク’ドキュメンタリーは 黎明期のYouTubeに公開したバイラルムービーに端を発し、コスプレの聖地である秋葉原のインスピレーションを世界へ拡散しました。 その後キャンペーンはTVCM、ECサイトでのコスチュームのフェイク販売、さらにはリアルシーンへのゲリラ出現など。 あらゆる生活シーンをカラフルに駆け巡りました。

自分の色=個性を楽しもう。NIKEiDで。

Credits

  • Naoki Ito (GT Inc.): Creative Director, Copywriter, Art Director

  • Shunsuke Kakinami (ADK Tokyo): Agency Producer, Account Planner

  • Yasutoshi Hosoike (ADK Tokyo): Agency Producer

  • Tatsuro Sato (ADK Tokyo): Executive Creative Director

  • Saiko Kamikanda: Graphic Designer

  • Mits Minowa (Nike Japan): Client Director

Film
  • Kan Eguchi (KOO-KI): Director

  • Takeshi Fukuda (TYO Productions): Producer

  • Yasuhiro Yamanaka (TYO Productions): Chief Production Manager

  • Toshihiro Tomioka (TYO Productions): Production Manager

Interactive
  • Toru Terashima (Root Communications): Technical Director

  • Toshinori Matsuura (Root Communications): Designer

  • Ken'ichi Iida (Root Communications): Developer

Client / Brand

  • Nike Japan / NIKEiD

Category

  • Integrated (TVC, Online Film, Fake EC, Real Scene Appearance, PR, Graphic, Product Development, etc)

Role

  • Account Planning, Account Produce

Awards

  • Cannes Lions(2 Bronzes, 2 Shortlists), One Show Interactive(Silver), Clio Awards(Bronze), Adfest(Bronze), NY ADC(Silver), Tokyo Interactive Ad Awards(Grand Prix, Gold), etc

Year

  • 2006